2 vuotta ilman alkoholia

Julkaistu 23. kesäkuuta 2026 klo 20.41

Kaksi vuotta ilman alkoholia.. Mitä uutta 🤔

 

Alussa ajattelin, että se on tylsää, jos ei ole alkoholittomia juotavana ja että pitää hörppiä jotain muuta samaa tahtia kuin muut alkoholia.

 

Oon juonut nykyään alkoholittomia siidereitä tai lonkeroita aika vähän. 

Tarve siihen, että jotain olisi kokoajan lasissa on vähentynyt.

 

Vesi, energiajuoma ja limppari tuntuu olevan nykyään mun go to ja nesteen määrä illanvietossa on vähentynyt. 

En jaksa rampata vessassa koko ajan 😂

 

Panostan enemmän illanvietossa siihen, että mulla on evästä/ruokaa. 

Nälkäkiukku ei oo kiva ja kellään muulla ei oo samalla tavalla nälkä, jos he täyttävät mahansa alkoholilla 😅

 

Oon tanssinut ja fiilistellyt entistä enemmän tapahtumissa 🥰💃🏻🫶🏻

 

Juomattomuudesta on tullut niin normi, etten ajattele sitä enää ollenkaan. 

Ei käy oikeastaan mielessäkään juoda. 

Se ei ole enään vain valinta vaan tapa.

 

On ollut myös positiivista, että yllättävän harvaa tuntuu kiinnostavan ympärilläni se, etten juo. Varsinkaan enään. 

Enemmän se tuntui häiritsevän, että join vain vähän. 

Suurin osa myös jo tietää etten enään juo.

Onkin välillä hämmentävää, jos tapaa jonkun, joka ei muista/tiedä sitä 😄

 

Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan tosi kaukaiselta se minä, joka joi ja biletti kännissä aamuun asti 🤔

Ja onhan siitä 5v aikaa!!

Eiköhän se oo ihan ok, että ihminen voi 5v aikana muuttua. 

Ja onhan 26v aika eri kuin 31v.

 

En edelleenkään oo hyvä nukkumaan ja oon kunnon yökukkuja. 

Yleensä muiden humalaisten ihmisten katseluun kyllästyn sitä ennen kuin alkaa väsyttää 😅

 

Yleensä siinä kohtaa, kun ei voi käydä syvällisiä keskusteluita ja asiat alkavat toistamaan itseään tai ihmiset horjuu jatkuvasti päälle yms. on mun aika lähteä.

 

Oon myös niin ylpeä siitä, kuinka oon saanut muodostettua tapoja ja rutiineja hyvinvoinnin ja terveempien elämäntapojen edistämiseksi ja jatkuvasti parempaan oloon ja hyvinvointiin pyrkien. 

 

Joskus 10vuotta sitten en ois uskonut, että pystyn tai haluan elää näin kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin tähtäävää elämää. 

Enhän mä saanut edes salirytmiä silloin aikaiseksi muusta puhumattakaan 😂

 

Missä sä haluat kehittyä seuraavan vuoden aikana?

Lisää kommentti

Kommentit

Ei vielä kommentteja.

Luo oma verkkosivustosi palvelussa Webador